Otsikko
Etsin runoa, mieluummin vanhempaa suomalaista, jossa kerrottaisiin /kuvattaisiin taloa, kotia, pesää ennen kaikkea fyysisenä paikkana.

Kysytty

Etsin runoa, mieluummin vanhempaa suomalaista, jossa kerrottaisiin /kuvattaisiin taloa, kotia, pesää ennen kaikkea fyysisenä paikkana.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Immi Hellenin runo " Oravan pesä", joka löytyy mm. kokoelmista
Immi Hellen: Lapsuuden lauluja s. 51 sekä runoantologiasta
Pikku pegasos sivulta 276, saattaisi olla hyvä.Uudemmasta lyriikasta oikea runo
voisi löytyä vaikka Lassi Nummen sikermästä "Talo lakeudella"
vaikkapa sikermän kolmas runo, joka alkaa "Talolla on uumenensa:..."
tai joku muu sikermän runoista.Ne sisältyvä Nummen kokoelmaan
"Matkalla niityn yli".Sikermä alkaa sivulta 141.