Etsin lastenkirjoja, joissa osa sanoista on korvattu tekstin lomassa olevilla pienillä kuvilla. Muistan nähneeni ainakin yhden eläin- tai luontoaiheisen tällä…

Kysytty

Hei! Etsin lastenkirjoja, joissa osa sanoista on korvattu tekstin lomassa olevilla pienillä kuvilla. Muistan nähneeni ainakin yhden eläin- tai luontoaiheisen tällä tavoin toteutetun kirjan. Nyt löysin vain yhden kuvaamani kaltaisen kirjan. Alla linkki kyseiseen kirjaan, jotta saatte käsityksen, millaisia kirjoja tarkoitan.

https://lastenkirjapino.wordpress.com/2015/07/21/lumoavaa-mansikkahalti…

Osaisitteko kertoa muita samalla tavoin toteutettuja kirjoja? Entä millä nimellä tällaisia kirjoja kutsutaan, tai mitä hakusanoja voisi käyttää, kun näitä etsii?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Stephanie Dahle on tehnyt muitakin samankaltaisia kirjoja, kuten Mansikkahaltijatar: salaperäinen lahja sekä Lilia, pieni keijukaisprinsessa- ja Rosa Ruusunnuppu-kirjat. Muita samanlaisia, pienemmille lukijoille tarkoitettuja,  ovat esimerkiksi Agathe Clairin Pikkukaverit-sarja, esim. Paulin paloauto tulipalossa, Kasperin kaivinkone työmaalla sekä Christine Riccin Doran eväsretki.

Kovin paljon tämäntyyppisiä kirjoja ei ole saatavilla. Kirjastojen tietokannoista niitä voi hakea asiasanalla kuvakielikirjat.

0 ääntä

Kommentit

Kyseessä oleva luontokirja on ollut varmaankin Eläimet puuhissaan.