Etsin lasten laulua/nuotteja lauluun joka alkaa "Nyt kotiin kannan pikku Möttyäin, varmaan äiti onkin iloinen" ja se jatkuu usealla säkeistöllä. Etsin laulua…

Kysytty

Etsin lasten laulua/nuotteja lauluun joka alkaa "Nyt kotiin kannan pikku Möttyäin, varmaan äiti onkin iloinen" ja se jatkuu usealla säkeistöllä. Etsin laulua vauvamuskariin, jonka ohjaaja ei ollut tähän aiemmin törmännyt. Ei aavistustakaan löytyykö jostakin kirjasta tai muualtakaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on nimeltään Pikku mötti (joskus Pikku-Mötti, trad.) ja se alkaa: Nyt keinuttelen pikku möttiäin ja varmaan äitikin on iloinen.
Laulu löytyy nuotista Viisi pientä ankkaa, jonka ovat toimittaneet Eeva Sarmanto-Neuvonen ja Riina Salo (WSOY, 1998, ISBN 951-0-22882-6). Tällä hetkellä tätä nuottia ei ole Tampereen kaupunginkirjastossa, mutta se on tilattu lastenosastolle. Nuotti on saatavissa joistakin Tampereen lähikuntien kirjastoista, esim. Kangasalta ja Lempäälästä. Voit tarkistaa saatavuustilanteen PIKI-verkkokirjastosta (www.tampere.fi/kirjasto/piki), kirjoita nimeke-riville: Pikku mötti. Samalla haulla löydät myös äänitteet, joilla laulu on: cd-levy ja kasetti Viisi pientä ankkaa. Niillä laulun esittää Riina Salo.

5 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Milloin "Viisi pientä ankkaa" julkaistiin ja kuka sen sävelsi?