Olavi Pesosen Laulukirjan (Valistus) v. 1949 kuvituksen on Rudolf Koivun. Missä ovat nämä alkuperäiskuvat? Missä Rudolf Koivun kuvituksia lasten lauluihin…

Kysytty

Olavi Pesosen Laulukirjan (Valistus) v. 1949 kuvituksen on Rudolf Koivun. Missä ovat nämä alkuperäiskuvat? Missä Rudolf Koivun kuvituksia lasten lauluihin löytyy?
Olen helsinkiläinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rudolf Koivun kuvituksista löytyy tietoa esimerkiksi seuraavista kirjoista:

Kauneinta maailmassa : Rudolf Koivun ja Raul Roineen satujen lähteillä / Ervo Vesterinen
Kuin silloin ennen : lasten elämää Rudolf Koivun kuvittamana / Tuula Karjalainen
Rudolf Koivu 1890-1946 / Marja Salonen, Maria Laukka ; [englanninkielinen käännos: Arma Gunn]
Rudolf Koivu Tuuloksessa : 1940-luvun kuvitusten erityispiirteitä / Ervo Vesterinen ; [valokuvat: Raija Vesterinen]
Sadunkuvittaja Rudolf Koivu : sagotecknaren / [toimittaneet Hertta Tirranen ja Raul Roine]

Olavi Pesosen Laulukirjan juuri tuota painosta ei ole kirjastossa. Vuoden 1964 painosta löytyy. Olen varannut sen, ja voin selvitellä hiukan asiaa, kunhan saan sen käsiini, mikäli kuvitus on sama kuin aikaisemmassa painoksessa. Alkuperäiskuvien jäljittäminen voi olla hankalaa, mutta ehkä Rudolf Koivun ystävät ry osaisi kertoa asiasta. Yhdistyksen sivut ovat osoitteessa http://www.rudolfkoivu.fi.