Otsikko
Etsin lasten kirjoja aiheesta "toinen vanhempi muuttaa yksin ulkomaille" (erottu aiemmin). Etenkin taapero/leikki-ikäiselle sopivia. Onkohan tällaisia olemassa…

Kysytty

Hei, Etsin lasten kirjoja aiheesta "toinen vanhempi muuttaa yksin ulkomaille" (erottu aiemmin). Etenkin taapero/leikki-ikäiselle sopivia. Onkohan tällaisia olemassa? Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Kuvakirjoja, joissa on aiheena toisen vanhemman muuttaminen ulkomaille, löytyy varsin vähän. Sen sijaan ikävästä, erossa olemisesta, kaipauksesta ja vanhempien avioerosta löytyy runsaasti kuvakirjoja. Tähän on poimittu muutamia, jotka saattaisivat sopia.

- Katri Tapolan kuvakirjassa Siinä sinä olet isä on muuttanut ulkomaille töihin. Kirjassa käsitellään lapsen kaipausta ja vanhemman poissaoloa.

- Anne Boothin Lähetän sinulle haleja -kirjan kuvauksen mukaan "kirja lohduttaa kaipaavaa sydäntä ja koskettaa kaikkia, jotka joutuvat olemaan erossa omasta rakkaastaan."

- Hannamari Ruohosen Kadonnut äiti -kuvakirjaa kuvaillaan näin: "Liikuttava, hellä ja lämpimän värikylläinen kuvakirja kertoo pienen lapsen tunteista ja hämmennyksestä, kun tärkeä ihminen on poissa."

- Alakouluikäisille lapsille voi suositella Riikka Ala-Harjan Ebba-sarjaa, jossa Ebban vanhemmat eroavat ja isä muuttaa Saksaan.

Monimuotoiset perheet -verkoston sivuilta löytyy monipuolisesti laadittuja kirjalistoja eri elämäntilanteissa oleville perheille: Lastenkirjoja - Monimuotoiset perheet