Etsin lapsuuteni lasten/nuortenkirjaa, jossa tyttö ja hevonen käyvät kirjeenvaihtoa. Muistaakseni tytöllä oli mummola ja hevonen oli siellä. Tyttö näki hevosta…

Kysytty

Etsin lapsuuteni lasten/nuortenkirjaa, jossa tyttö ja hevonen käyvät kirjeenvaihtoa. Muistaakseni tytöllä oli mummola ja hevonen oli siellä. Tyttö näki hevosta loma-aikoina ja muulloin kävivät kirjeenvaihtoa. Mummohan ne kirjeet tietysti kirjoitti. Minulla on muistikuva, että kannessa oli kesäinen valokuva tytöstä ja hevosesta ja tyttö makasi hevosen selässä.
Muistelen, että kirjan nimi olisi ollut muotoa "X (hevosen nimi) ja minä". Kirja on varmaankin 80-luvulla kirjoitettu, ehkä jopa 70-luvulla.

Vastaus

Vastattu

Kirja on Petra Weckmanin ja Evo Mannerheim Weckmanin kirjoittama Petran paras ystävä (Otava 1973).