Luen tosi paljon Joanna Campbellin kirjoja, ne ovat ihania! Osaisitko kertoa, mitä kirjoja häneltä on suomeksi kääntämättä? Entä hankitaanko niitä kirjastoon?…

Kysytty

Hei! Luen tosi paljon Joanna Campbellin kirjoja, ne ovat ihania! Osaisitko kertoa, mitä kirjoja häneltä on suomeksi kääntämättä? Entä hankitaanko niitä kirjastoon? Olen lukenut niitä internetsivuja, mutta kun en osaa englantia kovin hyvin, niin on vaikeaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joanna Campbellin hevoskirjoja on ilmestynyt paljon, yli 200 eri kirjaa. Joanna Campbell on kirjailijanimi, kirjailijan oikea nimi on Jo Ann Simon. Läheskään kaikkia kirjojaan hän ei ole itse kirjoittanut, vaan useat eri kirjoittajat ovat kirjoittaneet niitä hänen luomansa tarinan pohjalta. Kirjailijan kotisivujen kautta löytyy tietoa hänen kirjoistaan:

http://www.joannsimon.com/joanna/books.html

Kirjoja on hankittu myös kirjastoihin. Esim. pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoissa on parikymmentä eri suomennosta.