Etsin lapsena lukemaani kirjaa, joka lainattiin Helsingin kaupungin kirjastosta v. 1973-1977. Kirjoittaja on australialainen nainen, kirja on romaani, joka…

Kysytty

Etsin lapsena lukemaani kirjaa, joka lainattiin Helsingin kaupungin kirjastosta v. 1973-1977. Kirjoittaja on australialainen nainen, kirja on romaani, joka kertoo pikkutytöstä ja hänen Ajax-nimisestä dingostaan. Tapahtumat sijoittuvat käsittääkseni Australiaan, ajankohta on ehkä 1800-luvun loppupuoli. En muista kirjan nimeä, siinä mainittiin ehkä sana "metsä". Mahtaisiko teiltä löytyä vielä tätä kirjaa? Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mary Elwyn Patchett on kirjoittanut sarjan Ajaxista. Sarjaa on suomeksi ilmestynyt 5 osaa vv. 1968-1975. Helsingin kirjastoista koko sarja löytyy ainakin Pääkirjaston (Pasila) varastosta.