Etsin lähdettä runolle/tekstille: Päättyivät pitkät poudat, maan savesta majani tein Leena Krohnin julkaisu?

Kysytty

Etsin lähdettä runolle/tekstille:

Päättyivät pitkät poudat, maan savesta majani tein

Leena Krohnin julkaisu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Leena Krohnin runo Matka teoksesta Galleria (1982), johon kuvituksen on tehnyt Riitta Nelimarkka. Voit lukea runon myös antologiasta Suomen runotar. 2 (toim. Hannu Kankaanpää, Satu Marttila ja Mirjam Polkunen, 1990).

https://finna.fi/Record/helmet.1100888