Etsin laajasti tietoa lakritsin myönteisistä ja kielteisistä terveysvaikutuksista. Kirjat ja sanomalehtiartikkelit olen jo käynyt läpi, mutta miten pääsisin…

Kysytty

Etsin laajasti tietoa lakritsin myönteisistä ja kielteisistä terveysvaikutuksista. Kirjat ja sanomalehtiartikkelit olen jo käynyt läpi, mutta miten pääsisin käsiksi aikakausilehtien lakritsi-aiheisiin artikkeleihin? Olen yrittänyt helmet.fi -sivujen sanahaun avulla, mutta tuloksiksi saan lähinnä kirjoja, CD:itä jne. Onkohan aikakausilehdille oma tiedonhaun tietokanta? Mistä Helmet kirjastosta löytyisi kattavin aikakausilehtivalikoima ja -arkisto?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston asiakastietokoneilta pääsee moniin suomen- ja muunkielisiin artikkelitietokantoihin, joista löytyy tietoa Helsingin kaupunginkirjaston Internetsivuilta osoitteesta http://www.lib.hel.fi/ tietokantojen kohdalta.

Kattavin aikakauslehtivalikoima on Pasilan kirjastossa. Siellä lehdet ovat myös aina saatavilla, koska niitä ei lainata. Lehdet varastoidaan vuosikertoina, ja ne saa pyydettäessä heti varastosta.