Otsikko
Etsin kirjaa, joka oli kouluni kirjastossa 1990-luvun alkuvuosina. Mahdollisesti kyseessä on kirjasarja. Kirja(t) kertoi(vat) ystävällisestä lohikäärmeestä,…

Kysytty

Etsin kirjaa, joka oli kouluni kirjastossa 1990-luvun alkuvuosina. Mahdollisesti kyseessä on kirjasarja. Kirja(t) kertoi(vat) ystävällisestä lohikäärmeestä, joka vietti aikaa muiden metsän eläinten kanssa. Kannessa oli lohikäärme ja joitakin eläimiä, ehkä kaneja. Kirjat oli kirjoitettu tikkukirjaimilla (mahdollisesti myös tavutettu) ja ne oli suunnattu juuri lukemaan oppineille. Yhden kirjan pituus oli varmaankin noin 30 sivua. Kyse on siis kuvakirjasta, ei lastenromaanista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lucy ja Eric Kincaid ovat kirjoittaneet lastenkirjoja, joissa seikkailee lohikäärme. Kirjat ovat ilmestyneet helppolukuisissa ja niiden nimet ovat Lohikäärme metsässä (1985), Lohikäärme ja jänöt (1985), Lohikäärme ja väsynyt pöllö (1985) ja Lohikäärmeen piilopaikka (1985).

Kirjoja ei valitettavasti ole Helmet-kirjastojen kokoelmissa, mutta muualta Suomesta niitä voi tilata kaukolainaan.

Googlettamalla kirjojen nimellä, löydät netistä helposti kuvia kirjojen kansista.

https://finna.fi/

https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/palvelut/fennica-suomen-kansallisbi…