Otsikko
Mikä helppolukuinen ykkös-kakkosluokkalaisille tarkoitettu kirjasarja?

Kysytty

Mikä kirja(sarja), en muista kirjailijaa enkä hahmojen nimiä, mutta kirja oli helppolukuinen ykkös-kakkosluokkalaisille tarkoitettu. Kirjassa päähenkilö oli tyttö, hänellä oli isoveli ja äiti ja isä. Tytöllä oli punaiset kiharat hiukset. Kirjailija ei ollut suomalainen. Yhdessä kirjassa perhe lähti hiihtämään, mutta päähenkilö ei halunnut hiihtää ja vietti loman lasketelukeskuksessa, missä tutustui poikaan joka inhosi hiihtämistä ja näytteli että nilkka oli nyrjähtänyt. Poika oli laihdutuskuurilla ja tyttö auttoi häntä huijaamaan ja he vaihtoivat lautaset kun olivat tilanneet ruuat. Sarjan jossain toisessa osassa perheen äiti joutui sairaalaan ja päähenkilö teki kaikki kotityöt. Perheen isä oli tyytyväinen kun koti pysyi järjestyksessä kun äiti oli sairaalassa. Onnistuukohan näin hatarilla tiedoilla löytämään kyseisen kirjasarjan?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Christine Nöstlingerin Mini-kirjasarja. Siihen kuuluvat seuraavat kirjat:

Mini epäiltynä
Mini hiihtolomalla
Mini hoitaa kotia
Mini ja Miuku-Mauku
Mini joutuu sairaalaan
Mini menee kouluun
Mini merellä
Mini naamiaisissa
Mini on paras
Mini on sankari
Mini rakastuu
Mini saa isoisän
Mini salapoliisina
Mini tapaa joulupukin
Minin syntymäpäivät