Etsin Jouluiltana (Jôulu-ôhtul) laulun 2. ja 3. säkeistöä? Laulu on julkaistu kirjassa Oi jouluyö. WSOY 2001. Runoilija on R.Kamsen (virolainen?) ja…

Kysytty

Etsin Jouluiltana (Jôulu-ôhtul) laulun 2. ja 3. säkeistöä? Laulu on julkaistu kirjassa Oi jouluyö. WSOY 2001. Runoilija on R.Kamsen (virolainen?) ja suomentanut runon on Väinö Sola.

Kyseessä on ilmeisestikin virolainen tuotanto myös sävelmän suhteen (Juhan Aavik). Laulu alkaa sanoin Joulutähti taivahan, onnen saatat tupahan ... Laulu on lyhyt, ja em. kirjassa on vain 1. ja 4. säkeistö.
Jos saatavissa myös virolaiset sanat runoon se on +, mutta ensisijaisesti etsin suomennettua runoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomennetut sanat neljänä säkeistönä löytyvät sivulta http://groups.msn.com/Jouluihminen/joulurunojajavrssyj6.msnw

Vironkieliset sanat saattaisi löytyä Sibelius-Akatemian kirjastosta. Haku jouluiltana aavik antaa useita viitteitä Sibelius-Akatemian kirjaston ja taideyliopistojen kirjastojen kokoelmatietokanta ARSCAsta https://arsca.linneanet.fi/webvoy.htm