Otsikko
Etsin Glenn Millerin Kuutamoserenadiin suomenkielisiä sanoja. Löysin netistä tiedon , että Juha Watt Vainio on suomentanut ne, mutta en löytänyt ko. sanoitusta.

Kysytty

Etsin Glenn Millerin Kuutamoserenadiin suomenkielisiä sanoja. Löysin netistä tiedon , että Juha Watt Vainio on suomentanut ne, mutta en löytänyt ko. sanoitusta. Voisitko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Juha Vainio on kyllä tehnyt sanat Glenn Millerin kappaleeseen Moonlight Serenade eli Kuutamoserenadi, mutta Vainion sanoittamasta versiosta ei ole julkaistu nuottia. Muutama äänite kappaleesta on saatavana, mutta niissä ei ole tekstiliitettä.

Suomenkieliset sanat Moonlight Serenadeen on tehnyt myös V. Arti (nimimerkin taakse kätkeytyy Kaarlo Valve). Sanat ja nuotti sisältyvät esimerkiksi julkaisuihin Suuri toivelaulukirja 1 (useita painoksia), Pieni toivelaulukirja 3 (F-Kustannus, 2017) ja Suosittuja ikivihreitä : evergreens. 1 (Fazer, 1981)

Suomen kansallisdiskografia Viola https://viola.linneanet.fi/vwebv/searchBasic

0 ääntä

Kommentit

Kirja Junnun laululipas 2 (Junnun lauluseura, 1997) sisältää Juha Vainion sanoituksia, ja siinä on suomenkielinen sanoitus myös Moonlight serenadeen. Kappale on vihossa englanninkielisellä nimellään, mutta sanoitus on suomeksi. Se alkaa: "Vaikk en sua nää, vaikka kaukana oot sinä jossakin".