Otsikko
Etsin 10 vuotiaalle pojalle jotain kiinnostavaa luettavaa. Luin itse lapsena useamman nuorten kirjan, joissa oli eri pituisia salapoliisi tms tarinoita, jotka…

Kysytty

Hei! Etsin 10 vuotiaalle pojalle jotain kiinnostavaa luettavaa. Luin itse lapsena useamman nuorten kirjan, joissa oli eri pituisia salapoliisi tms tarinoita, jotka piti itse ratkaista. En ole löytänyt näitä kirjastosta. Olisiko neuvoja/apua etsintään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjojen etsimisessä voi käyttää asiasanoja ratkaisukirjat, interaktiiviset teokset, jatka itse –teokset.

Tässä esimerkkejä 1990-luvulla julkaistuista kirjoista:
Miller, Marvin: Minä rikosetsivä
Miller, Marvin Hoksaatko? : syyllinen vai syytön?

Mustat yöt -sarja
Sokal: Hiljaisuus, murha!
Chaland, Yves: Katkaistu käsi
Goffin, Alain: Luciferin merkki
Dodo: Varjojen soturit

Uudempia kirjoja:

Tynkkynen, Jutta: Etsivätoimisto Mysteeri ja Pyhän Birman safiiri

Valitse kohtalosi –sarja
Forbes, Jake T.: Jedien tie
West, Tracey: Kadonneet kloonisotilaat

Kim Possible -sarja
Ciencin, Scott: Salajuoni
Ciencin, Scott: Kaikki peliin!
Pascoe, Jim: Pahiksille kyytiä