Eteläamerikkalainen romaani, jossa on kone, jonka läpi kulkevista ihmisistä tulee kuvajaisia. Kuka mahtaa olla kirjoittaja, mikä on teoksen nimi. Julkaistu…

Kysytty

Eteläamerikkalainen romaani, jossa on kone, jonka läpi kulkevista ihmisistä tulee kuvajaisia. Kuka mahtaa olla kirjoittaja, mikä on teoksen nimi. Julkaistu suomeksi noin 1990-2005.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksi ehdokas etsityksi romaaniksi voisi olla argentiinalaisen Adolfo Bioy Casaresin Morelin keksintö (Kookos, 2002). Morelin rakentamalla laitteistolla voi luoda eläviä kopioita ihmisistä, eräänlaisia ihmistallenteita.

http://www.kiiltomato.net/adolfo-bioy-casares-morelin-keksinto-la-inven…