Espoon kirjastoissa ei ole erästä etsimääni kirjaa, mutta Helsingissä se näyttäisi olevan. Voinko tilata sen tätä kautta(www.helmet.fi)Soukan kirjastosta…

Kysytty

Espoon kirjastoissa ei ole erästä etsimääni kirjaa, mutta Helsingissä se näyttäisi olevan. Voinko tilata sen tätä kautta(www.helmet.fi)Soukan kirjastosta haettavaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1. Voit tehdä varauksen itse www.helmet.fi-sivuilla joko kirjaston työasemalta tai muualta Internetin välityksellä.
2. Henkilökunta voi tehdä varauksen puolestasi kirjastossa tai puhelimessa. Tällöin hän tarvitsee kirjastokorttisi tai sen numeron.
3. Voit myös soittaa kirjastoon ja maksutta varata hyllyssä olevaa aineistoa. Puhelimitse varattua aineistoa ei lähetetä toiseen kirjastoon, vaan sinun on noudettava se kirjastosta, johon olet soittanut.

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen yhteinen varausohje löytyy seuraavasta linkistä:
http://www.helmet.fi/screens/help_fin.html#varaaminen