Eräässä runossa on lause: "elämän ensisyke-äänet maani parmaan." Mitä tarkoittaa sana parmaan?

Kysytty

Eräässä runossa on lause: "elämän ensisyke-äänet maani parmaan."
Mitä tarkoittaa sana parmaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nykysuomen sanakirjan (1962) mukaan sana parma on harvinainen, yleensä runokielessä käytetty muoto sanasta parmas, jonka merkitys on rinta tai povi.