En voinut varata kirjaa helmet-palvelun kautta vaan se sanoo että ei voi varata koska nide on saatavilla? Pitääkö mennä siihen kirjastoon että saa sen tietyn…

Kysytty

En voinut varata kirjaa helmet-palvelun kautta vaan se sanoo että ei voi varata koska nide on saatavilla? Pitääkö mennä siihen kirjastoon että saa sen tietyn kirjan vai miten se nykyään menee?

Vastaus

Vastattu

Voit tehdä aineistovarauksia Helmetin kautta entiseen tapaan. Varaaminen oli väliaikaisesti pois käytöstä sulkuajan, mutta on taas käytettävissä.

Varaaminen edellyttää, että kirjastokorttisi on voimassa, siihen on liitetty pin-koodia eikä kortillasi ole maksuja yli 30 euron.

https://www.helmet.fi/fi-FI

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_ja_lainaaminen(37)

1 ääntä

Kommentit

Varaaminen ei onnistunut entiseen tapaan. Ennen kirjan pystyi varaamaan noudettavaksi valitsemaansa kirjastoon, vaikka se olisi ollut saatavilla toisessa kirjastossa. Nyt tämä ei onnistu.

Hei sama juttu. Tuli tuo sama ilmoitus "Varausta ei voi tehdä, koska nide on saatavilla." vaikka toimituskirjastoksi valittu joku noista aukiolevista. Haun mukaan nide saatavilla Pasilasta ja "Ei lainata" -kohdassa on -

Joo, ei onnistu varaaminen, kun ilmoittaa, että nide on saatavilla. Ei kai niitä kirjoja joudu lähteä hakemaan toiselta puolelta kaupunkia...?

Laitetaan viestiä Helmet-kirjastoon, yhteydet eivät todennäköisesti sulun jälkeen toimi niin kuin pitäisi.
Toimitus