En ole lukenut Raamattua, mutta olen kuullut joskus Martta ja Maria tarinan. Olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että Maria olisi parempi tai että…

Kysytty

En ole lukenut Raamattua, mutta olen kuullut joskus Martta ja Maria tarinan. Olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että Maria olisi parempi tai että jotenkin hän olisi oivaltanut mikä elämässä on tärkeää. Ja että Martta vaan turhaa rehkii. Miten Martta ja Maria jutun voi tulkita ja mistä kohtaa se Raamatusta löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Martta ja Maria -tarina löytyy Luukkaan evankeliumista, luvusta 10, jakeista 38-42. Esimerkiksi Suomen Pipliaseuran sivuilla, osoitteessa
http://www.bible.fi/koulutuspalvelu/marttajamaria.pbs on tulkittu tarinaa. Varsinaisesti ei siis ole kysymys oikeassa olemisesta, Jeesus vain sanoo,että Maria on valinnut hyvän osan.