En ole löytänyt mitään alkuperää nimelle jemi. onko nimelle jemi mitään alkuperää?

Kysytty

En ole löytänyt mitään alkuperää nimelle jemi.
onko nimelle jemi mitään alkuperää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pentti Lempiäisen Suuressa etunimikirjassa mainitaan nimi Jemima (hepr. tunturikyyhky), olisiko Jemi ehkä lyhenne siitä? Jemima on Vanhassa testamentissa yksi Jobin kirjan päähenkilön kolmesta tyttärestä.
Samaan viittaisi myös Wikipedian artikkeli aiheesta, sivulla http://fi.wikipedia.org/wiki/Jemina