"Elämä on ajoittain valoisa". Onko Pentti Saarikosken sanomaa?

Kysytty

"Elämä on ajoittain valoisa". Onko Pentti Saarikosken sanomaa? Missä esiintyy hän teoksistaan ja onko muoto oikein?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsit ilmeisesti Pentti Saarikosken runoa Elämä on niin epätasaisesti valoisa, joka alkaa rivillä Elämä oli epätasaisesti valoisa. Runo on kokoelmasta Kuljen missä kuljen (Otava, 1966) ja se on luettavissa myös esimerkiksi Pentti Saarikosken runojen kokoelmasta Runot (2004, Otava, s. 182)

Saat runon sähköpostiisi.

1 ääntä

Kommentit

Elämä oli epätasaisesti valoisa