Otsikko
Miksi Kōshun Takamin Battle Royale romaania ei näytä löytyvän Suomesta mistään?

Kysytty

Ei sinällään liity tiedonhakuun, vaan yleisesti ihmettelen miksi Kōshun Takamin Battle Royale romaania ei näytä löytyvän Suomesta mistään, vain manga- ja elokuva-adaptaatiot ovat saatavilla. Outi-kirjastojen valikoimassa ei näyttänyt olevan, eikä kirjakaupoissakaan. Mikähän on tälle syynä? Onko kirja kielletty Suomessa, tai levitystä/painoa rajoitettu?

Vastaus

Vastattu

Takamin Battle Royale -romaania ei ole suomennettu, mutta englanninkielistä käännöstä löytyy useista kirjastoista Suomessa. Halutessasi voit tehdä siitä kaukolainapyynnön oman kirjastosi kautta. Kaukopalvelu on yleensä maksullista.

Kirjojen saatavuutta eri kirjastoissa voi tutkia esim. Finna-palvelun kautta: https://www.finna.fi/

Suomessa ei ole sensuuria, joka kieltäisi kirjoja.