Eeva-Liisa Mannerin runon "Talvi" sanat ovat osittain unohtuneet enkä juuri nyt löydä sitä koulun lukukirjaa, josta ne ensi kerran luin.

Kysytty

Eeva-Liisa Mannerin runon "Talvi" sanat ovat osittain unohtuneet enkä juuri nyt löydä sitä koulun lukukirjaa, josta ne ensi kerran luin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eeva-Liisa Mannerilla on kaksi Talvi-nimistä runoa.

Kokoelmassa Tämä matka (1956) on runo Talvi, joka on luettavissa myös äidinkielen oppikirjasta Keskikoulun lukukirja 4 (toim. Niinistö – Ojajärvi - Timonen, 1963).

Toinen Talvi-runo julkaistiin ensimmäisen kerran kokoelmassa Paetkaa purret kevein purjein (1971). Tämä runo sisältyy myös esimerkiksi äidinkielen oppikirjaan Yhdeksäs lukemisto : suomalainen kirjallisuus (Vilho Hirvi et al. 1979).