Eeva Kilven runo isästä ja kuolemasta, puut tekevät oksillaan ristin... Jotain tällaista runoa etsin. Miten runoja muuten kannattaa etsiä jos kasassa on vain…

Kysytty

Eeva Kilven runo isästä ja kuolemasta, puut tekevät oksillaan ristin...
Jotain tällaista runoa etsin.
Miten runoja muuten kannattaa etsiä jos kasassa on vain muutama sana?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee tämä seuraava runo ja koska se on julkaistu nettisivulla, uskallan liittää sen tähän sellaisenaan:

Isä on kuollut taas.
Tänään hän on kuollut tästä maisemasta.
Isättöminä seisovat kuuset
risti latvassaan.
Kun epätoivo tulee
ovat kuuset.
Kun toivo menee
ovat kuuset.
Minä pitelen niistä kiinni.

– Eeva Kilpi "Ennen kuolemaa"

Runo löytyy netistä nettisivulta (linkki) :  https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/04/22/rakastettu-runoilija-91-vuotia…

Koska sivulla on aika monta runoa ja muuta asiaa, pitää runoa vähän etsiskellä sieltä.

Eeva Kilven teos "Ennen kuolemaa" on lainattavissa kirjastoista taas sitten kun kirjastot avautuvat.

Teoksen tiedot Helmet-kirjastoluettelossa (linkki):

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1338873__Skilpi%20ennen%2…