Bertold Brechtin "Kun hän oli kuollut.." alkavan runon saksankielisenä.

Kysytty

Bertold Brechtin "Kun hän oli kuollut.." alkavan runon saksankielisenä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon alkuperäinen saksankielinen versio ”Meiner Mutter” löytyy esimerkiksi Brechtin teoksesta ”Die Gedichte von Bertolt Brecht in einem Band” (Suhrkamp, 1981) sivulta 88. Runo alkaa sanoilla ”Als sie nun aus war, ließ man in Erde sie”. Laittamalla tuon alkupätkän Googleen saa näkyviin myös koko runon sanat, joskin on vaikea sanoa, onko ne julkaistu laillisesti eri sivustoilla.