Artikkeleita Helluntaiherätyksen yleisestä käsityksestä yhteiskristillisyydestä eli alliansikristillisyydestä.

Kysytty

Artikkeleita Helluntaiherätyksen yleisestä käsityksestä yhteiskristillisyydestä eli alliansikristillisyydestä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikäli tarkoitat yhteiskristillisyydellä ekumeniaa, niin aiheesta löytyy mm. seuraavia artikkeleita: Ahonen, Risto: Evankeelinen ja karismaattinen liike kansainvälisinä virtauksina ja niiden suhde suuriin tunnustuksellisiin kirkkoihin (Teologinen aikakauskirja. 98(1993) : 1, s.36-44) sekä Kärkkäinen, Veli-Matti: Neljännesvuosisata roomalaiskatolisen kirkon ja helluntailaisten kansainvälistä dialogia (Teologinen aikakauskirja. 103(1998) : 4, s.300-310, 289). Lisää artikkeleita aiheesta voit etsiä kotimaisten aikakauslehtiartikkelien hakemistoista ARTO:sta ja ALEKSI:sta, jotka ovat varmaankin kotikuntasi kirjastossa käytettävissäsi. Englanninkielisiä aikakauslehtiartikkeleita aiheesta saattaa löytyä Ebsco-aikakauslehtiartikkeli tietokannasta, joka myös saattaa olla kotikuntasi kirjastossa (tieteellisistä kirjastoista löytyy varmimmin).