Minkälaisia haasteita ekumeeniseen yhteistyöhön liittyy ja miksi?

Kysytty

minkälaisia haasteita ekumeeniseen yhteistyöhön liittyy ja miksi?

Vastaus

Vastattu

Etälukio-sivustolla mainitaan tällaisia haasteita:

  • kaste (lapsi- vai aikuiskaste?)
  • virkakäsitys (selibaatti?, naispappeus?, paavin asema?)
  • ehtoollinen (katolisen kirkon muuttumisoppi, ehtoollisen merkitys)
  • kristillisiä kirkkoja ja suuntia yhä useita satoja

http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/kurssi2/sivu_2_6_1.html

Tarkempaa tietoa löytyy esim. kirjasta Ekumeeninen kasvatus: mitä opimme toisiltamme (toimittaneet Antti Laine ja Mirkka Torppo), 2010