Otsikko
Apua! Missä lasten runokirjassa on seuraava tekstin katkelma: "paita pakkura liivit lituskat kengät kolinkolin myssy missä milloinkin. Ovatko Sinun vaatteesi…

Kysytty

Apua!
Missä lasten runokirjassa on seuraava tekstin katkelma:
"paita pakkura
liivit lituskat
kengät kolinkolin
myssy missä milloinkin.
Ovatko Sinun vaatteesi järjestyksessä?"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä katkelma on runosta tai pikku tarinasta nimeltä Olipa kerran. Teksti löytyy ainakin Lasten omasta aapisesta (s. 110), jonka tekijät ovat Urho Somerkivi, Hellin Tynell ja Inkeri Airola. Tekstin kirjoittajaa ei Aapisessa mainita.
Lasten oma aapinen on ilmestynyt myös Otavan kustantamana näköispainoksena v. 2001 (2.p. 2003).