/- - -/ Anna minulle oikeat sanat että osaisin lohdutuksen. (Kirsi Kunnas) Yllä oleva runon osa kuuluu koottujen teosten osaan, sikermään, joka on otsikoitu…

Kysytty

/- - -/
Anna minulle
oikeat sanat
että osaisin lohdutuksen.

(Kirsi Kunnas)

Yllä oleva runon osa kuuluu koottujen teosten osaan, sikermään, joka on otsikoitu Rakkaus vaeltaa.

Nyt pitäisi tietää, mihin kokoelmaan runo kuuluu. Lisäbonus olisi tietää, onko runo mahdollisesti ruotsinnettu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo, jonka viimeisistä säkeistä on kyse, on nimeltään Sataa. Se kuuluu sikermään Rakkauden maisema. Rakkauden maisema taas on osa kokoelmaa Vaeltanut (1956). Valitettavasti Kirsi Kunnasta on käännetty melko vähän ja ruotsiksi erittäin vähän. Tampereen kaupunginkirjaston sivuilta löytyy ”Pirkanmaalaista kaunokirjallisuutta”, jossa on Kunnaksen koko tuotanto sekä käännökset:
http://www.tampere.fi/kirjasto/pirkanmaankirjailijat/kunnas.htm. Siellä mainitaan teokset Böcker från Finland (1996) sekä Ny finsk lyrik (1960), joissa kummassakin on Kunnaksen runoja, mutta runoa Sataa ei valitettavasti näistä kirjoista löydy.