Haluaisin löytää oman aapiseni.

Kysytty

Haluaisin löytää oman aapiseni. Olen käynyt koulua 70-luvulla ja ainut mitä aapisestani muistan on seuraava runo (suunnilleen): "Koira vettä sietää, lätäköt se tietää...". Mistä aapisesta on kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirsi Kunnaksen ja työryhmän vuonna 1968 toimittama Aikamme aapinen (WSOY) sisältää Kunnaksen runon Kissa ja koira, joka alkaa riveillä "Kyllä kissa haistaa, missä päivä paistaa...". Runon toinen säkeistö kuuluu kuten kysymyksessäsi kirjoitit. Aikamme aapinen sisältyy Helmet-kirjastojen kokoelmiin ja on tilattavissa Pasilan kirjavarastosta omaan lähikirjastoon. Googlen kuvahaulla teoksesta löytyy myös kuvia.

http://lastenkirjainstituutti.fi/