Alla englanninkielinen lainaus Tertullianuksen kirjasta, joka on ilmestynyt suomeksi nimellä Periaatteet harhaoppisten arvioimiseksi (suom. Juha Pihkala, 2012)…

Kysytty

Hei!

Alla englanninkielinen lainaus Tertullianuksen kirjasta, joka on ilmestynyt suomeksi nimellä Periaatteet harhaoppisten arvioimiseksi (suom. Juha Pihkala, 2012). Tarvitsisin saman suomeksi.

"Away with those who put forward a Stoic or Platonic or dialectic Christianity. For us, curiosity is no longer necessary after we have known Christ Jesus; nor of search for the Truth after we have known the Gospel. [Nobis curiositate opus non est post Christum Iesum nec inquisitione post euangelium.] When we become believers, we have no desire to believe anything else. The first article of our belief is that there is nothing else we ought to believe."

Kiitän! :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen katkelma löytyy sivulta 57 teoksesta Tertullianus: Periaatteet harhaoppisten arvioimiseksi ; Vastakirjoitus Prakseaalle (De praescriptione haereticorum; Adversus Praxean, johdanto, suomennos ja selitykset Juha Pihkala, Suomalainen teologinen kirjallisuusseura, 2012).

Teos kuuluu mm. Helmet-kirjastojen kokoelmiin.

http://www.helmet.fi/fi-FI
https://books.google.fi/books?id=4wtHDQAAQBAJ&pg=PT470&dq=forward+a+Sto…