äitini kirjoitti minulle lohduksi teini-iän keskellä runon jonka alkuperää hän ei tiennyt. Enkä ole sitä vuosien saatossa selville saanut, kuka tämän runon on…

Kysytty

Hei äitini kirjoitti minulle lohduksi teini-iän keskellä runon jonka alkuperää hän ei tiennyt. Enkä ole sitä vuosien saatossa selville saanut, kuka tämän runon on kirjoittanut ja koska? Osaatteko auttaa?
On elämä täällä maan päällä,
kulkua kummallista.
Se väliin on tyyntä ja rauhaisaa,
taas toisinaan murheellista.
Vaan eihän se eloa oisikaan,
jos tyyni on lammen pinta.
Tää taisto on vasta alkavaa,
tää taisto on elämän hinta.

Vastaus

Vastattu

Onpa kinkkinen kysymys! Runojen alkuperää ei ole useinkaan niin helppoa selvittää. Kukaan vastaajistamme ei tuntunut tietävän etsimääsi runoa. Muistaisikohan kukaan palvelumme seuraajista?