Otsikko
Äiti on syntynyt vuonna 1923 täyttää 27 pv 85v. Mistä löydän esim mitä maksoi voikilo maitolitra muita suomen uutisia?

Kysytty

Äiti on syntynyt vuonna 1923 täyttää 27 pv 85v. Mistä löydän esim mitä maksoi voikilo maitolitra muita suomen uutisia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Agricolasta (http://agricola.utu.fi ), joka on Suomen historiaverkko, löytyy kohdasta "Historian äärelle" tietoa Suomen historian tapahtumista kronologisesti järjestettynä. Agricolasta löytyy myös linkkejä muihin historian arkistoihin. Tässä Agricolan linkki 1920-lukuun:
http://agricola.utu.fi/hist/kronologia/index.php?alku=1920&loppu=1929 Useat historian teossarjat kertovat sanoin ja kuvin suomalaisten elämästä ja arkipäivästä. Näitä ovat esimerkiki: Kotimaamme kuva; Elämäni vuodet; Suomalaisten tarina sekä Suomen historian pikkujättiläinen.
Viimemainittu kertoo, että mm. vuonna 1923 yli 200 johtavaa kommunistia pidätettiin, heidän joukossaan kaikki 27 kansanedustajaa. Myös säännölliset radiolähetykset alkoivat kyseisenä vuonna. Suomalaisten tarina 2 kertoo, että mm. elokuva Koskenlaskijan morsian vuodelta 1923 oli suomalaisen elokuvan varhaisvuosien suuria projekteja.

8 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Löytyisikö mistään tietoa, millainen oli sää (lämpötila, lunta yms.) 5. marraskuuta vuonna 1923 Hämeenlinnan lähellä?

Digi.kansalliskirjasto.fi:ssä on sanomalehtiä tältä ajalta Hämeenlinnan seudulta, mutta niistä ei löytynyt säätietoja.