Adam Smithin teoksesta "The Wealth of Nations" on julkaistu Toivo T. Kailan suomennos "Kansojen varallisuus" v. 1933. Lainasin juuri tämän suomennoksen ja…

Kysytty

Adam Smithin teoksesta "The Wealth of Nations" on julkaistu Toivo T. Kailan suomennos "Kansojen varallisuus" v. 1933. Lainasin juuri tämän suomennoksen ja huomasin, että se päättyy IV kirjan III lukuun.

Onko kirjan loppuosaa suomennettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografian Fennican mukaan tuo vuonna 1933 julkaistu käännös Kansojen varallisuus 1 : ensimmäinen nide on jäänyt ainoaksi käännökseksi - ja keskeneräiseksi - teoksesta "An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations".