7C Kaarina kysyy: 1) kumpi tuli ensin: kana vai muna? 2) Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.

Kysytty

7C Kaarina kysyy: 1) kumpi tuli ensin: kana vai muna? 2) Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.

Vastaus

Vastattu

1) Munan ja kanan ongelmaa on pohdittu vuosisatojen ajan, mutta yksiselitteistä vastausta ei ole pystytty keksimään. Wikipediaan on kerätty eri vastausvaihtoehtoja: https://fi.wikipedia.org/wiki/Muna_vai_kana Voidaan esimerkiksi ajatella, että muna oli ensin, koska evoluutioteorian mukaan ensin jonkinlainen esikana muni munan, josta sitten kuoriutui oikea kana.

2) Ei ole tiedossa, mitä ihmisen tietoisuudelle tapahtuu kuoleman jälkeen. Joidenkin näkemysten mukaan ihmisellä ei ole ruumiista erillistä sielua, joten kuolemassa ihmisen tietoisuus vain lakkaa olemasta. Toisaalta jotkut uskovat, että ihmisen sielu jatkaa elämäänsä ihmisen kehon kuoleman jälkeen taivaassa tai muussa tuonpuoleisessa. Suomalaisen Kuolemantutkimuksen Seura Ry. kirjoittaa hyvin kuoleman jälkeen tapahtuvista asioista: https://kuolemantutkimus.com/2019/01/21/kysy-kuolemantutkijalta-mita-tapahtuu-kuoleman-jalkeen-osa-1/