Ketkä kaikki saavat tiedon kun joku kuolee? Isoäitini menehtyi ja heti seuraavana päivänä jehovan todistajat soittivat ovikelloa ja halusivat puhua asiasta…

Kysytty

Ketkä kaikki saavat tiedon kun joku kuolee? Isoäitini menehtyi ja heti seuraavana päivänä jehovan todistajat soittivat ovikelloa ja halusivat puhua asiasta. Meitä varoitetiin tuttujen osalta, että todennäköisesti jehovat tulevat pian. Tietenkin myös oma seurakuntamme ilmoitti olevansa käytössämme, kuten arvelimmekin. Mistä jehovat saivat tietää asiasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähiomaisille tai sovitulle yhteyshenkilölle ilmoittamisen lisäksi lääkärin kirjoittama kuolintodistus välittyy automaattisesti väestötietojärjestelmään, maistraatteihin, Kelalle ja verottajalle. Väestötietorekisterin kautta myös pankit, valtion virastot ja monet eläke- ja vakuutusyhtiöt saavat tiedon kuolemasta.

Jos isoäitisi ei kuulunut Jehovan todistajiin, ei tieto hänen kuolemastaan ole ainakaan virallista tietä välittynyt.

Alla tietoa aiheesta:

https://www.ppshp.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/npp/embeds/327…

http://www.kela.fi/muistin-tueksi