Ystäväni etsii runoa, jossa olisi jotain tällaista: Kiitos kohtalolle ma että löysin sun, ja kuumin käsivarsin sun kiedoin olkapääs ja monta vuotta kesti…

Kysytty

Ystäväni etsii runoa, jossa olisi jotain tällaista:

Kiitos kohtalolle ma että löysin sun,
ja kuumin käsivarsin sun kiedoin olkapääs
ja monta vuotta kesti näin
ne hereän hellät häät.

Runon lopussa on jotain tällaista:

Älä pelkää, hopealle sun hiuksesi vaikka sais, ei yhtään kiitoskynttilää tämä alttari sammuttais.
Löytyyköhän mistään? Saattaa tietysti olla jonkun yksityisen kirjoittamakin, mikä on julkaistu esim. jossain lehdessä.
Jään odottelemaan vastaustanne. Kiittäen jo ennakkoon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Aaro Hellaakosken Alttaripalvelus ja se on julkaistu kokoelmassa "Uusi runo" (1943). Runo löytyy myös kokoelmasta "Runot",
josta on ilmestynyt useita painoksia.