Otsikko
Yritin ystävilleni lausua yhtä lempirunoistani, menee jotenkin näin: Pesän sydämeesi teen, ilmaan siniseen, panen unipuuhun keinumaan, sen latvan tummuuteen…

Kysytty

Yritin ystävilleni lausua yhtä lempirunoistani, menee jotenkin näin: Pesän sydämeesi teen, ilmaan siniseen, panen unipuuhun keinumaan, sen latvan tummuuteen. Kaikkea en kuitenkaan muistanut, mitenhän runo menee ja kuka sen on kirjoittanut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Aale Tynnin runo "Keinulaulu". Runo alkaa siis näin:

Pesän sydämellesi teen
ilmaan siniseen,
panen unipuuhun kiikkumaan, sen latvan tummuuteen.

Runo sisältyy mm. Aale Tynnin "Koottuihin runoihin" sekä Hannu Mäkelän 1992 toimittamaan runoantologiaan "Runoista rakkaimmat : valikoima suomalaisia runoja".

Saat runon kokonaan sähköpostiisi.

Lähteet:
https://www.vaskikirjastot.fi/web/arena/welcome
Runoista rakkaimmat . valikoima suomalaisi runoja (toim. Hannu Mäkelä, Otava, 1992)