Yritin saada palvelusta uutta pin-koodia, koska vanha on unohtunut. Kortin numeron palvelu hyväksyi mutta pin-koodin saamiseksi olisi pitänyt ilmoittaa…

Kysytty

Yritin saada palvelusta uutta pin-koodia, koska vanha on unohtunut. Kortin numeron palvelu hyväksyi mutta pin-koodin saamiseksi olisi pitänyt ilmoittaa sähköpostiosoite, jota siltä sivulta en osannut tehdä.
Voitteko neuvoa tässä asiassa. Kirjoitustilaa oli vain kortin numerolle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uuden pin-koodin saa pyydettyä osoitteesta https://www.helmet.fi/pinreset~S9*fin. Se edellyttää kuitenkin, että kirjaston asiakastiedoissa on jo valmiiksi laitettuna sähköpostiosoite. Sitä ei voi tietoturvasyistä lisätä järjestelmään vain kirjastokortin numeron ilmoittamalla. Muutenhan kirjastokortin haltuunsa saanut sivullinen voisi liittää korttiin oman sähköpostinsa, vaihtaa pin-koodin ja päästä käsiksi asiakastietoihin.

Sähköpostiosoitteen voi pyytää lisäämään ja pin-koodin vaihtamaan kirjastossa esittämällä kirjastokortin ja kuvallisen henkilöllisyystodistuksen.