Yritin löytää reitin, jota kautta voisin lähettä hankintaehdotuksen. Ei löytynyt. Löytäisiköhän ehdotukseni perille tätä kautta? Ehdotan hankittavaksi…

Kysytty

Yritin löytää reitin, jota kautta voisin lähettä hankintaehdotuksen. Ei löytynyt. Löytäisiköhän ehdotukseni perille tätä kautta?

Ehdotan hankittavaksi seuraavan kirjan; semmoinen on, mutta kun sitä ei voi lainata, siitä kappaleesta ei ole iloa. Teoksen nimi Murha Bulevardilla : 10 rikoskertomusta
Julkaisutiedot Porvoo : WSOY, 1994

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston etusivulla (http://www.lib.hel.fi/ ) on linkki ”Sähköinen asiointi”. Siitä klikkaamalla avautuu sivusto mm. kirjaston lomakkeisiin.

Kohdasta ”Hankintaehdotus” pääsee sähköiseen lomakkeeseen, jolla voi tehdä hankintaehdotuksen Helsingin kaupunginkirjastolle. Lomakkeen lopussa on kohta, josta valitaan kirjasto, jolle haluaa hakutoiveen esittää.

Mainitsemanne teos Murha Bulevardilla: 10 rikoskertomusta, WSOY, 1994 kuuluu Kallion kirjaston varastokokoelmaan. Kokoelmaan kuuluvat kirjat ovat harvinaisia ja kokoelma halutaan pitää yhtenäisenä. Siksi kokoelmaan kuuluvia kirjoja voi lukea ainoastaan Kallion kirjaston tiloissa.

Murha Bulevardilla: 10 rikoskertomusta -kirjasta ei valitettavasti voi tehdä hankintapyyntöä, koska kirjan painos on loppunut. Mutta kirjasta voi tehdä kaukolainapyynnön.

Kaukolainapyynnön voi tehdä sähköisesti. Lomake löytyy samasta paikasta kuin hankintaehdotuslomakekin: http://www.lib.hel.fi / Sähköinen asiointi/Kaukopalvelupyyntö. Kaukopalvelupyynnön voi tehdä myös lähimmässä kirjastossa.