Yritän pikkujoulujamme varten lauluja, joissa esiintyisi jossain kohtaa jonkin työntekijämme etunimi. Miten voisin parhaiten löytää niitä? Eli lauluja tulee…

Kysytty

Yritän pikkujoulujamme varten lauluja, joissa esiintyisi jossain kohtaa jonkin työntekijämme etunimi. Miten voisin parhaiten löytää niitä?
Eli lauluja tulee olla mielellään yksi/työntekijä ja esiintyviä etunimiä olisi: Aarno, Arja, Anneli, Anne (2 eri laulua) , Osmo, Paul, Seppo, Matti (2 eri laulua), Sinikka (2 eri laulua), Eija, Soili, Heli, Liisa, Mervi (2 eri laulua), Marja, Pirjo, Sirpa, Timo, Antero, Pasi, Urpo, Pirkko, Hannele, Pekka, Irene, Salli, Irma, Sirkka, Raili.

Matti-nimestä tuntuu olevan helppo löytää (Nukku-Matti, Pikku-Matin autosta on kumi puhjennut; samoin Mervi-niminen laulu käsittääkseni on olemassa ...).

Olisin kiitollinen, jos saisin vinkkiä, miten helpoiten löytäisin ko.lauluja!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kenties apua löytyisi äskettäin ilmestyneestä kirjasta: Laulu nimipäivälle / Vexi Salmi, 1997. Siinä on Salmen riimittelemät sanat tuttuihin melodioihin. Myös internetistä voisi löytyä hyödyllisiä listoja. J.J. Marjasen kokoama lista lauluista, joissa mainitaan naisen etunimi on osoitteessa http://www.pcuf.fi/~jjm/laulut.html