Otsikko
Yritän muistella lapsuudestani (90-luku) tuttua satukasettia tai ehkä satukasettisarjaa. Itse kasetti oli valkoinen ja teksti oli mustalla, en ole varma oliko…

Kysytty

Hei!

Yritän muistella lapsuudestani (90-luku) tuttua satukasettia tai ehkä satukasettisarjaa. Itse kasetti oli valkoinen ja teksti oli mustalla, en ole varma oliko kasetin molemmin puolin eri sadut vai oliko vain yksi satu per kasetti. Kasetti saattoi olla Valittujen Palojen, en ole ihan varma. Meillä oli yksi tai kaksi kasettia ja yhdellä niistä oli satu Bremenin soittoniekoista. Muistan, että sadut oli vähän pelottavan oloisia, en muista oliko niihin siis lisätty jotain jännittävää äänimaailmaa tai olisiko lukija vaan eläytynyt satuihin niin voimakkaasti. Lukija oli mies. En muista, mitä muita satuja kaseteilla mahdollisesti oli. Kysymykseni onkin, että mitä ehkä satukasettisarjaa nämä ovat olleet, onko niitä jossain vielä kuunneltavissa ja jos mahdollista, kuka niissä oli lukijana. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi olla Tampereen äänitepalvelun (myöhemmin Tamvox) 80-luvulla julkaisema Satupiiri-niminen kasettisarja, jossa julkaistiin kaikkiaan neljä osaa. Kukin kasetti sisältää viisi satua. Lukijana näillä kaseteilla on tamperelainen näyttelijä Seppo Mäki.

1: Kolme karhua, Saapasjalkakissa, Jaakko ja herneenvarsi, Kolme pientä porsasta, Aladdin ja taikalamppu
2: Keisarin uudet vaatteet, Pieni punahilkka, Kaunokki ja peto, Kolme pientä pukkia, Ruma ankanpoikanen
3: Jänis ja kilpikonna, Prinsessa Ruusunen, Hölmöläisten touhuja ja Tuhkimo, Bremenin kaupungin soittoniekat
4: Todellinen prinsessa, Lumikki ja 7 kääpiötä, Kaupunkilaishiiri ja maalaishiiri, Muurahainen ja heinäsirkka, Tohtori Kaikkitietävä

Joissain kirjastoissa on yhä saatavilla Satupiiri-kasetteja. Tekemällä kaukolainapyynnön niitä voi saada kuunneltavakseen oman kotipaikkakuntansa kirjaston kautta, mikäli sen omissa kokoelmissa ei niitä enää ole.