Yritän etsiä 80-luvulla näytetyn Leonardo da Vincistä ja erityisesti hänen töistään kertoneen tv-sarjan nimeä ja tunnusmusiikkia. Sarjaa näytettiin tosiaan…

Kysytty

Hei,

yritän etsiä 80-luvulla näytetyn Leonardo da Vincistä ja erityisesti hänen töistään kertoneen tv-sarjan nimeä ja tunnusmusiikkia. Sarjaa näytettiin tosiaan joskus 80-luvun alussa tai puolivälissä muistaakseni Yleltä. Tunnusmusiikki oli muistaakseni italiaksi ja siinä laulettiin jotenkin näin: #come bella prima" tms.

Löytyisiköhän sarjan nimi ja tunnuskappaleen nimi jostakin?

Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Renato Castellani ohjasi vuonna 1971 viisisosaisen televisisarjan La vita di Leonardo da Vinci. Sarjan musiikin sävelsi Roman Vlad. Elokuvassa soi useasti Vladin säveltämä kappale Muovesi l'amante, jonka sanat ovat Leonardon kirjoittamat.

https://www.imdb.com/title/tt0068854/

Sarja esitettiin Ylellä 20.8.1973 - 15.10.1973 ja sittemmin uusintana 18.10.1981 alkaen nimellä Leonardo da Vinci.

HS 18.10.1981

7 ääntä

Kommentit

Olen vuosikymmeniä toivonut kuulevani Leonardo da Vinci TV sarjassa olleen tunnarin ,josta muistan laulajan Ornella Vanoni. Nyt sain selville esitysajan 20.8 1973-15.10 1973 ja säveltäjän R oman Vlad. Sanat Leonardon Muovesi l´amante.
Onko mahdollista saada tämä levyllä,nauhalla,tai jotenkin?

Joku virtuoosi on tajunnut kaittaa sen youtubeenkin, josta se löytyy omalla nimellään.

todella upea kappale, johon heti kiinnitin huomiota ja sain sen (huolimatta erittäin suuresta harvinaisuudesta) joskus C-kasetillekin. Esittäjä on tosiaan Ornella Vanoni,

Löytyy youtubesta myös nimellä "canzoni di Leonardo" jopa useina eri versioina, joissakin aika hyvät visualisoinnit.