Yritän äitini puolesta löytää eräälle laululle nimeä/sanoittajaa. Kyseinen kappale on äitini mukaan soinut radiossa 70-luvulla ja esittäjä on hänen mukaan…

Kysytty

Hei,
Yritän äitini puolesta löytää eräälle laululle nimeä/sanoittajaa. Kyseinen kappale on äitini mukaan soinut radiossa 70-luvulla ja esittäjä on hänen mukaan nainen. Laulussa lauletaan rauhallista "daba-daa, daba-daa, daba-daa..." dadatusta ja kertosäe menee (suurin piirtein muistellen):
"Miten ennen sua mä elin, sitä muuttaa voi nyt en.
Vaikka kääntyisin mä selin, siitä irrota voi en.
Annan rakkauteni sulle, minut menneistä pois vie.
Et oo ensimmäinen mulle, mutta viimeinen kenties."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisdiskografia Violan mukaan laulu on nimeltään Kenties viimeinen, alkuperäiseltä englanninkieliseltä nimeltään First love. Kappaleen tekijöiksi on merkitty Frank Farian ja Fred Jay, suomenkieliset sanat ovat Chrisse Johanssonin käsialaa.

Kappaleen ovat suomeksi levyttäneet Marjo-Riitta Kervinen vuonna 1977 sekä Tuulikki Eloranta vuonna 1978. Molemmat esitykset löytyvät Youtubesta kappaleen nimellä hakemalla.

3 ääntä

Kommentit

Ei löydy kummallakaan esittäjänimellä, eikä kappaleen suomenkielisellä nimellä, eikä englanninkielisellä nimellä YouTubesta, eikä mistään muualtakaan.

Laita Tammenportin kurssikeskukselle viestiä,kysy mistä löytyisi