Yliopiston pääsykokeisiin lukijana haluaisin tietää, että miten lukusalien paikat ovat vapaana? Lähikirjastoni on Pasilan kirjasto, mutta ei ole mukava tulla …

Kysytty

Hei, yliopiston pääsykokeisiin lukijana haluaisin tietää, että miten lukusalien paikat ovat vapaana? Lähikirjastoni on Pasilan kirjasto, mutta ei ole mukava tulla "turhaan" toteamaan paikalle, että paikkoja ei ole vapaana, hyvää lukuaikaa tuhlaten. Ovatko kaikki paikat siis yleensä aamupäivisin/päivisin täynnä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pasilan kirjaston lukusalin tilanteesta ei voi mitään kovin reaaliaikaista tietoa antaa, emmekä ole asiaa tarkemmin tilastoineet, mutta luulisin, että heti aamusta yhdeksän aikaan, kun kirjasto avataan, lukusalissa on varsin hyvää tilaa. Tarvittaessa kirjastoon voi toki soittaakin ja kysyä, onko lukusalissa vapaita paikkoja.

Pasilan kirjastossa on myös hyvää lukutilaa yläkerran lehtialueella. Yläkerrassa tosin ei ole yhtä hiljaista kuin lukusalissa, mutta usein siellä on rauhallisempaa kuin alakerran palvelualueen tai kirjahyllyjen luona olevissa lukupöydissä.

Luonnollisesti pääsykokeita ja ylioppilaskirjoituksia ennen lukusali on kovassa käytössä. Muina aikoina lukijoita on vähemmän ja tilaakin yleensä tarjolla.