Ylellä on näytetty ohjelmasarjaa Eläinten ystävät (Samadhi we are one). Jokaisen jakson alussa tulee sama profetia, joka menee näin: "Jos ihminen jonain…

Kysytty

Ylellä on näytetty ohjelmasarjaa Eläinten ystävät (Samadhi we are one). Jokaisen jakson alussa tulee sama profetia, joka menee näin: "Jos ihminen jonain päivänä tahtoo, hän oppii jälleen elämään sopusoinnussa maaemon kanssa."
Mistä teksti mahtaa olla lähtöisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yle arkistosta vastattiin, että Ylellä on sarjaan vain esitysoikeudet, eikä heiltä löytynyt tarkempaa tietoa sarjassa kuultavasta profetiasta. Profetia kuuluu englanniksi näin: "The humans, if one day they will desire so, will live again in harmony with their mother... Earth"  Sarjasta löytyvän tiedon mukaan samadhi on muinaista sanskritin kieltä ja sen merkitys on englanniksi juuri tämä sarjan "we are one" Mahdollisesti profetiakin on peräisin sankskritin tapaan  Intiasta, mutta tietoa siitä ei löytynyt.

https://www.gaea.it/catalogue/2017-2/files/assets/common/downloads/publication.pdf