Waltarin ehdotus muistomerkiksi: - rintakuva Tunturikadun rappuun - pisuaari Havis Amandan patsaan luo - pyramidi Lapinlahteen

Kysytty

Waltarin ehdotus muistomerkiksi:
- rintakuva Tunturikadun rappuun
- pisuaari Havis Amandan patsaan luo
- pyramidi Lapinlahteen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mika Waltari on 60-vuotispäivänään ehdottanut ylipormestari Teuvo Auralle, että kaupunki rakentaisi kunnollisen pisuaarin ja omistaisi sen hänen muistolleen. Tieto on peräisin Kodin Kuvalehdessä 18/98 ilmestyneestä Jukka Behmin jutusta "Suuri seikkailija".