Otsikko
Vuosien 1984-88 aikana tapahtunutta Helsingissä (Kekkosen hautajaiset yms.); maailmalla tapahtunutta - siis ajankuvaa, joka sitoo tapahtumillaan hommat…

Kysytty

Vuosien 1984-88 aikana tapahtunutta Helsingissä (Kekkosen hautajaiset yms.);
maailmalla tapahtunutta - siis ajankuvaa, joka sitoo tapahtumillaan hommat vuosiin 84-88.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen historiankuvaa 1980-luvulta voi tutkia mm. seuraavista kirjoista:
Suomen historia 8--Paasikiven aika, Kekkosen aika, taloudellinen kasvu ja yhteiskuntamurros, massakulttuurin maihinnousu, taistelut kulttuurista --[toim.: Paula Avikainen, Ilari Hetemäki]; Suomen historia 9--Koiviston aika--Lauri Haataja/[toimituskunta ... Jukka Tarkka, Tuomo Polvinen, Hannu Soikkanen]; Unohtumaton 80-luku (julkaisija Valitut Palat); Suomi 75-itsenäisen Suomen historia 4 / [toimituskunta: ... Jukka Tarkka, Tuomo Polvinen, Hannu Soikkanen; Suomi kautta aikojen / toimittaneet Seppo Zetterberg ja Allan Tiitta, [teksti: Seppo Aalto ... et al.].

Kirjojen saatavuuden voi tarkistaa kirjan nimellä aineistotietokanta Plussasta (www.libplussa.fi).

Kannattaa varmaan selata läpi myös esim. Suomen Kuvalehden vuosikertoja 1980-lukuja. Näitä on luettavana mm. Helsingin pääkirjastossa sekä Kallion kirjastossa.

Verkossa hyvä kronologinen Suomen historia löytyy osoitteessa http://www.utu.fi/agricola/hist/kronologia/index.html.