Vuosia on vaivannut eräs piirretty, mikä joskus suomessa näytettiin luultavasti 80- ja 90-luvun välissä. Se on ollut nauhoitettuna videokasetille, joka on …

Kysytty

Vuosia on vaivannut eräs piirretty, mikä joskus suomessa näytettiin luultavasti 80- ja 90-luvun välissä. Se on ollut nauhoitettuna videokasetille, joka on (pahus) hävitetty.

Tässä piirretyssä oltiin sirkuksessa, ja siinä seurattiin sirkuksen kahdella jalalla seisova leijonaa, ja tämän kouluttajaa. Heitä ei enää otettu mukaan sirkusesitykseen, koska he olivat niin vanhoja. Miehellä oli valkoiset viikset, ja hän oli kalju pään päältä.

Yhdessä jaksossa he yrittivät irrottaa elefantin reikiintynyttä poskihammasta, joka ei tahtonut lähtä irti traktorin tai tykinkään avulla.

Toisen jakson muistan, missä he soittivat kitaraa (mies) ja huuliharppua (leijona) nuotion äärellä, ja sirkuksen väki tuli kuuntelemaan soittoa, jättäen meneillään olevan esityksen kesken.

Piirretyn introssa soi Entry of the Gladiators, (https://www.youtube.com/watch?v=_B0CyOAO8y0)

Mikä tämä piirretty mahtaisi olla?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en löytänyt piirrettyä, joka sopisi täysin kuvaukseesi. Eteeni kuitenkin tuli sirkukseen sijoittuva vuonna 1942 osana Terry Toons sarjaa ilmestynyt piirretty nimeltä Happy Circus days. Sen tapahtumat sijoittuvat sirkukseen ja siinä käytetään linkittämääsi Julius Fučíkin Entrance of the Gladiators kappaletta. Piirretystä löytää pätkiä googlettamalla sen nimen. Alla sarjan wikipedia-sivu:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Terrytoons_animated_shorts

Toinen mahdollinen piirretty voisi olla 1983 ilmestynyt Matka maailman ympäri. Alla sarjan wikipedia-sivu:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Matka_maailman_ymp%C3%A4ri_(piirrossarja)